Deel je expertise online
Pakkende teksten en andere content
Mensen zoeken online naar informatie, ook op jouw vakgebied. Contentmarketing speelt in op die informatiebehoefte van jouw specifieke doelgroep. Want wat doe je? Je maakt blogs, video’s en andere content die gaan over onderwerpen waarnaar zij online zoeken. Actuele kennis. Oplossingen voor problemen. Nu komen ze jouw content regelmatig tegen in Google. Doe je het goed, dan worden jullie online vrienden. Ze onthouden je naam. En bellen jou als ze je expertise nodig hebben.
Ik zorg voor pakkende teksten en andere contentLINK voor je site en social media. Lekker leesbaar maatwerk, afgestemd op jouw doel en doelgroep. Geen losse flodders, maar samenhangende content met een herkenbare stijl. Jouw stijl. Over onderwerpen die met jou en je vak te maken hebben en die je doelgroep interessant vindt. Zo leren mensen je steeds een beetje beter kennen en groeit hun vertrouwen in jou. Daardoor onthouden ze je naam en expertise. En – als ze je expertise nodig hebben – bellen ze jóu in plaats van je concurrent.
Wat is content? Alles wat je aan ‘inhoud’ online deelt op je site of social media. Behalve teksten kan dat ook visuele of auditieve content zijn, zoals een foto of een podcast. Of een combinatie van verschillende vormen, zoals een infographic of video.
Ik kan veel content zelf maken. En voor content die ik niet zelf kan maken, werk ik samen met professionals op dat vakgebied. zoals webbouwers, ontwerpers en fotografen.
Samen hoofdonderwerpen selecteren
Waarover de content in grote lijnen zou moeten gaan, dat bedenken we samen. Je wil ermee aansluiten bij de interesse van je doelgroep én je wil er je doel(en) mee bereiken. Selecteer drie belangrijke hoofdthema’s. Elk hoofdonderwerp is op te splitsen in deelonderwerpen. Voor elk deelonderwerp bedenken we content. Denk bijvoorbeeld aan een terugkerend blog waarin je innovatieve ontwikkelingen op jouw vakgebied deelt. Of een video waarin je vertelt hoe jij bepaalde problemen oplost.